شرایط تازۀ طالبان، مانع آغاز و پیش‌رفت دور دوم مذاکرات شده‌اند

نویسنده:محمدیونس آرین - ۲۹ دلو ۱۳۹۹

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحۀ ملی در صحبت با اعضای کمیتۀ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان فرانسه گفته است که طالبان با مطرح نمودن شرایط تازه، مانع آغاز و پیش‌رفت دور دوم مذاکرات شده‌اند.

این نشست که به ابتکار کمیتۀ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان فرانسه دایر گردیده بود آقای عبدالله دربارۀ آخرین تلاش‌های صلح، مذاکرات دوحه، خودداری طالبان از آغاز دور دوم مذاکرات و شرایط تازۀ آنان گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان به صلح پابند است و تلاش دارد تا مشکل کشور از طریق مذاکره حل گردد، اما طرف طالبان با مطرح نمودن شرایط تازه، مانع آغاز و پیش‌رفت دور دوم مذاکرات شده‌اند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، همچنان دربارۀ اجماع منطقه‌ای و سیاست‌های کشورهای دخیل در قضیۀ افغانستان صحبت نموده و بر نقش سازندۀ اتحادیۀ اروپا و فرانسه در تأمین صلح، تأکید کرد.

آقای عبدالله همچنین از اقدام شهرداری فرانسه برای نصب لوح یادبود از قهرمان ملی افغانستان، شهید احمدشاه مسعود، قدردانی کرده است.

در همین حال، اعضای کمیتۀ روابط خارجی و سایر مهمانان برنامه با یادآوری جای‌گاه قهرمان ملی افغانستان و روابط دیرینه میان فرانسه و افغانستان، نگرانی‌شان را از تحولات اخیر در کشور ابراز نموده و حمایت همه‌جانبۀ شانرا از تلاش‌های صلح و افغانستان مستقل، دموکراتیک، عاری از تروریزم و پابند به ارزش‌های حقوق‌بشری اعلام کردند.

چندی پیش، شهرداری پاریس، مصمم شده‌بود تا با نصب لوح یادبود از قهرمان ملی افغانستان، شهید احمدشاه مسعود، یاد و خاطرات او را گرامی بدارد. قرار است که به‌زودی، مراسم نصب لوح یادبود قهرمان ملی کشور دریکی از شهرهای پاریس، طی مراسم خاصی انجام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.